onsdag 23 april 2008

Två skäl att fira idag

Idag är det världsbokens dag. Fira det genom att läsa en bok, eller tipsa någon om en bok. Själv håller jag på att läsa Kafka på stranden av Haruki Murakami. Lite underlig historia men ganska trevlig läsning. När jag valde boken var jag ute efter en bok som utspelar sig i Japan. Boken utspelar sig mycket riktigt i Japan, men skulle i princip kunna utspela sig var som helst. Det skulle inte påverka handlingen.

Det andra skälet att fira idag är att det är Scouternas högtidsdag St Georg. I vår scoutkår firar vi det med en gemensam träff på kvällen tillsammans med föräldrar och syskon. Jag ska berätta om legenden om St Georg och draken och märken som barnen jobbat för under året delas ut. Efteråt fikar vi och grillar korv. Vädret ser ju lovande ut så det blir nog en trevlig kväll.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Hans Persson sa...

Det var näst intill för varmt på balkongen när jag satt och fikade nyss.