torsdag 24 april 2008

15 år!!!

I dag har vi varit gifta i 15 år, mannen och jag. Det känns jättebra, men tydligen blir det ännu bättre enligt ett citat från radion den 13/4 på P1 i "Godmorgon världen":


"Riktigt, riktigt roligt att vara gift blir det först efter 20-30 år!"


Det ser jag fram emot!


Men det kan bli lite jobbigt när man börjar räkna år. Nu har jag bott fler år med min man än med mamma och pappa, halva livet har jag delat med min man. Det är inte tiden med mannen som är jobbig utan att åren går så himla fort. Men jag tycker å andra sidan att vi har hunnit med en del på dom 19 år som vi haft tillsammans; pluggat färdigt, bröllop, tre barn, köpt hus och en del annat där emellan. Undra vad vi ska hitta på dom kommande 19 åren?

2 kommentarer:

Hans Persson sa...

Under de kommande 19 åren ska vi väl återgå till att bo ihop utan barn igen och få barnbarn och så, antar jag. Sedan börjar det bli dags att gå i pension!

Anonym sa...

Grattis! Maken och jag har varit gifta sen 1976 det blir hmm 32 år. Oj! Nu har vi barnbarn ochså.

Fortsatt lycka.