fredag 11 april 2008

Veckan som gått

Modebloggar är ju tydligen dom som har flest läsare så nu ska jag blogga om kläder.

Jag har ju tillbringat veckan på utbildning tillsammans med kollegor från alla delar av världen. Dresscode: Buisness Casual ... Jaha, undra vad jag ska ha på mig då?

Tog på mig ungefär mina vanliga jobbkläder i måndags. När kollegan och jag parkerat bilen och är på väg in på hotellet ser vi bara kostymklädda herrar. Vi blir lite svettiga båda två och känner oss nästan felklädda. Som vi misstänkte så hörde inte herrarna i svarta kostymer till vårt sällskap. Vi var alltså rätt klädda i alla fall.

Under veckan har jag kunnat iakta olika kläder. I går satt jag och tittade på en trevlig kollega från Indien. Välklädd i byxor och kavaj, men med vita tubsockar... Jag som trodde att det hörde till dåligt klädda yuppies på 80-talet.

Det har varit en lärorik och intensiv vecka. Nu är det strax dags att åka hem och återgå till normala matrutiner. Antar att inte frukostbuffen står framdukad i mitt kök i morgon bitti med allt från fil, fruktsallad, smörgås, äggrör och bacon till frukt och winerbröd.
Ett par timmar senare förväntar jag mig förmiddagsfika med smörgåsar och kex. Sedan klockan ett är det dags igen. Då är det först soppa sedan två varmrätter att välja mellan och salladsbuffe och naturligtvis en liten dessert.
Sedan blir eftermiddagskaffe med kakbuffe, ost och kex, grönsaker med dip och frukt.

Det är läskande att äta det som står framme oavsett om man är hungrig eller inte. Efter första dagen insåg jag att jag nog inte behövde riktigt allt. Jag klarade mig utan macka till förmiddagsfikat, utan soppa före lunchen, utan dessert eftersom det kommer kakbuffe. Så nu känns det bara trevligt att det finns lite att välja på och att det inte är jag som plockar undan efteråt. Kanske inte ska ha för stora förväntningar på att det fortsätter så hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som om maken har en del att leva upp till... Men han sticker ju till Boston så det blir väl inte mycket med den servicen. /Gunnar

Anonym sa...

Visst är det härligt med att det finns så mycket god mat och gott fika när man är på konferens, men efter någon dag så inser man att man inte kan äta allt.