onsdag 9 april 2008

Kontaktförmedling utan kontakt

Idag har jag åter tillbringat hela dagen i ett trångt konferensrum. Varje person har en stol och en bit bord, så långt är det bra. Biten med bord är lagom stor för antingen en dator eller papper. Men jag behöver både datorn och papper att anteckna på vid genomgångarna. Det går, men det blir lite trixigt. Mellan bänkraderna är det trångt så man får gå försiktigt för att inte snubbla eller råka dra ut någon sladd.

Idag när vi satt där och trängdes kom det upp en ny symbol på min dator. Den har jag inte sett tidigare. Det var att datorn talade om för mig att det fanns en dator i närheten och att den kunde skicka filer till den datorn. Sitter alltså datorerna och flirtar med varandra medans vi koncentrerar oss på att jobba? Och nu ville den alltså ha hjälp med kontaktförmedlingen.

Det är ungefär som när man gick på mellanstadiet och kompisen frågade chans åt en, eftersom man inte vågade själv. Jag har faktiskt inte provat den metoden, men visst var det så det gick till? Tydligen är det så det går till mellan datorer också. Nu var jag lite taskig och hjälpte inte min dator att få kontakt med den Tjeckiska datorn. Det verkar så jobbigt med förhållanden på distans!

Jag antar att fenomenet kallas "bluetooth" på tekniska.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: