fredag 25 april 2008

Smoothie

Jag är med i något som heter Buzzador. Det innebär att jag ibland blir erbjuden att prova nya produkter. Tanken är att man ska bjuda sina vänner och på så sätt marknadsföra produkten. När kampanjperioden är över ska man lämna en rapport om vad man själv och ens vänner har tyckt.

Just nu håller jag på och provar smoothies från Chiquita. Det är tre olika sorter; mango-passionsfrukt, jordgubb-banan och ananas-banan. Alla tre är helt ok i smaken. Möjligen lite läskiga i färg och konsistens. Jag är inte så jätteförtjust i smoothies över huvud taget utan tar hellre en frukt som den är, men dottern gillar dom här. Jag kommer troligen inte köpa så många smoothies, men visst kan det möjligen hända när jag (troligare barnen) ska ha något smidigt mellanmål och inte är hemma.

Jag tycker att det är kul att få prova de nya produkterna, men tycker att det är svårt att bjuda vänner för att marknadsföra dom. Det känns inte helt bra. Nu är det snart dags att skriva rapport för denna gången.

Nu har jag bloggat om dom också. Jag läste tidigare idag i SvD om att marknadsföring via bloggar får väldigt stor genomslagskraft. Så nu kommer väl Chiquita sälja massor av denna halvt tveksamma produkt. Köp en frukt i stället!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: