fredag 4 april 2008

Spara några träd!

Idag har jag spridit kunskap på jobbet om hur man blir av med den adresserade reklamen och hur man avbeställer telefonkatalogen. Det konstiga är att jag inte hittar något sätt att med mail eller internet anmäla sig till NIX-reklam. Enda sättet verkar vara att ringa 020-55 70 00.

Hur du gör för att bli av med telefonkatalogen kan du läsa om här. Det fåniga med det är att det gäller "tills vidare i ett år". Snacka om motsägande uttryck. Antingen gäller det tills vidare eller i ett år. Jag kan inte se något skäl till att det inte ska gälla tills vidare.

Tänk vad många träd vi kan spara om alla fixar dom här två grejerna nu med detsamma. Dessutom sparar du en massa tid som du inte behöver lägga på att läsa reklamen eller att bära undan den som returpapper. Telefonkatalogen är det väl inte många som läser i nu för tiden, men du slipper i alla fall bära den till återvinningen och på dess plats hemma kan du förvara något annat trevligt i stället.

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Magnus Runesson sa...

Jag fick telefonkatalogen trotts att jag hade anmält mig.

Maria sa...

Det är klar man måste ringa NIX, annars kan ju vem som helst anmäla vilken telefon som helst. Nu blir det det nummer man ringer ifrån, man får hem papper som abonnemanga ägaren måste skriva på och skicka tillbaka.

Hans Persson sa...

Om de ändå tänker skicka hem papper så finns det ingen anledning att kräva att man ringer. Om de däremot kunde avbeställa direkt bara av telefonsamtalet vore det ju vettigt om man bara kunde avbeställa för den telefonen man ringer från.

Camilla sa...

Men det som det gällde var ju nix-reklam. Det kan ju inte vara något krav att jag har en fast telefon, som alltså är kopplad till en adress, för att jag ska kunna avbeställa reklamen.