lördag 4 februari 2012

Yoga

Idag var Cissi och jag på yoga för första gången. Vi var nyfikna på att prova vad det är för något alla pratar om. Jag letade runt lite och vi valda att gå på Friskis & Svettis. De hade en tid som passade och dessutom kunde man välja att betala för några få gånger för att prova på.

Det var en bra ledare. I början kollade hon av om det var några nybörjare där och vi var några stycken som inte provat förut. Hon gratulerade oss till att ha kommit dit och vågat utmana oss själva lite grann. Hon påpekade också att alla är där för sin egen skull och gör så gott man kan utifrån sin egen förmåga och att det inte spelar någon roll hur det ser ut. Detta lät lugnande och betryggande.

Det var en skön och avkopplande timme. Jag konstaterade att jag verkligen behöver sträcka ut kroppen och tänja på de stela musklerna. I vissa lägen kände jag mig stel som en planka. Det är så svårt att stå på golvet med både fötterna och händerna i golvet. Kan jag skylla på att jag har för långa ben och för korta armar?

Jag kommer att ge yogan ett par chanser till, för att se om det är något för mig. Det skulle kunna vara bra att varva annan träning med lite yoga.

Inga kommentarer: