måndag 13 februari 2012

Ö-jakten går vidare

Här kommer några bilder från gårdagens utflykt. Det var underbart vinterväder med någon minusgrad, sol och i stort sett vindstilla.
Det var för mycket snö för att åka skridskor så vi gick ute på två olika sjöar. Det var otroligt vackert. Jag fick nästan fjällkänlsa när jag tittade ut över vidderna och den orörda snön.
Vi hittade förstås en klippa i solen mitt ute på sjön Drögen att fika på. Kan man ha det bättre?
Vi hittade förstås några geocacher också. Denna satt uppe i en tall på en ö ute i sjön Järnlunden. Jag undrar vad de som passerade förbi tänkte, för här var det många ute och gick eller åkte skidor.
Vi hittade också en geocache på detta märkliga ställe. Det är en jättestor sten som stöttas upp av en liten sten. Under den stora stenen är det som en liten grotta. Hit till denna stenen mitt ute i skogen skulle jag aldrig hitta om där inte låg en geocache. Det är detta som är så fantastiskt med geocaching.

Inga kommentarer: