fredag 17 februari 2012

Ljust & Fräscht

I går kväll lyckades vi se Henrik Schyffert och Fredrik Lindströms show Ljust & Fräscht. Det krävs ju en del för att lyckas ta sig till vissa tillställningar.
Först ska man köpa biljetter. Det lyckades jag bra med och var ute i riktigt god tid. Vi kom till och med ihåg att skriva ut biljetterna och ta dom med till showen.

Nästa steg var att planera ihop eftermiddagen. Det var mat som skulle bli klar i tid, kompis som skulle hem i tid och Martin som skulle till träningen. Allt väl så långt!

Efter Martins träning följde vi honom till bussen. Han åkte buss hem till storasyskonen. Martin steg på bussen strax efter halv åtta så vi hade gott om tid att gå promenaden på ungefär 5 minuter för att komma fram i tid till showen. Skönt!

När vi närmar oss får jag en känsla av att något är fel. Jag läser på biljetten. Det börjar klockan 20, precis som vi tänkt. Vi går ytterligare några meter. Nu ser vi dörren in, men inget folk. Att komma 20 minuter innan känns som en lagom tid och alltså borde det vara ordentlig tillströmning på folk. Jag läser på biljetten en gång till.
HEL..TE, det är ju inte i Konsert & Kongress utan i Cloetta Center i andra änden på stan.

Det blev rask promenad till bilen, rallyfart genom stan samtidigt som vi diskuterade om var det är smartast att parkera. Parkerar, betalar för ny parkering och går ytterligare en rask promenad till rätt ställe. Jag skulle absolut behövt besöka en toalett innan, men det fanns det inte tid för.
20.00 sätter vi oss på våra platser och showen kan börja!

Detta blogginlägget borde förstås ha varit en helt vanlig recension av showen, men så blev det inte. Jag kan helt kort säga att showen var bra och som väntat tillhör vi den tänkta målgruppen precis. Det blev många skratt och timmarna försvann på bara en liten stund.

Inga kommentarer: