fredag 24 februari 2012

Sportlov i Sälen

Nu har vi haft några bra dagar i Sälen. Några dagar var det onödigt blåsigt, men som tur var inte allt för kallt.
De sista åken första dagen var härliga. Då hade den värsta blåsten lagt sig och solen höll på att gå ner. Underlaget var bra och inga liftköer eller trängsel i backarna.
Nästa morgon vaknade vi i vår lägenhet och tittade ut på denna utsikten. Härligt!
Backarna bjöd på bra underlag...
och ibland kom solen fram.
Mannen som åkte skidor utför för första gången klarade detta galant. Några vurpor, men inga brutna eller skadade kroppsdelar.
Jag är förvånad över hur lite trängsel och köer det är med tanke på att det är sportlov för en stor del av Sverige. Enstaka gånger fick vi stå i kö, men de flesta gånger kunde man nästan åka direkt fram till liften.
Jag tog ett par svängar i spåret med längdåkningsskidorna också. Ena kvällen efter att ha stått i backen hela dagen var det så skönt i spåret att jag inte kunde nöja mig med ett kort varv utan tog två långa i stället. Jag njöt så mycket att jag missade att meddela de hungriga som väntade i lägenheten. Till slut ringde de och undrade var jag tagit vägen. Ingen fara jag kommer snart... Det blev visst 15 km i stället för de 5 km som jag planerat.

Sista dagen strålade solen och det var superskönt ute. Då kändes det tråkigt att åka hem. Å andra sidan är vi alla lite hostiga och halvkrassliga idag, så vi kanske inte hade orkat åka så mycket mer i alla fall. Nu blir det några slappa dagar hemma innan skolan börjar igen.

Inga kommentarer: