måndag 27 februari 2012

Influensa

Influensa, jag som aldrig brukar vara sjuk. Hur har detta gått till?

Det är inte mycket att göra åt, bara att acceptera fakta och göra det bästa av situationen. Jag stoppar i mig panodil och förflyttar mig mellan sängen, fåtöljen och soffan. Samtidigt tittar jag längtansfullt ut på det soliga vädret. Det ser säkert bara skönt ut? Egentligen blåser det småkallt och är inte alls skönt...

Nu är det fjärde dagen och det blir sakta bättre. Ingen feber längre och rösten börjar komma tillbaka. Just nu känns det bara som en förkylning med huvudvärk. Jag håller tummarna för att jag ska vara frisk på torsdag då jag ska börja på nya jobbet. Det känns inte bra att börja med att vara sjuk.

Igår gjorde jag vad jag kunde för att det skulle kännas bättre. Jag tvättade lakanen i alla sängar och vädrade täcken. Det kändes i alla fall fräscht att gå och lägga sig.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Tydligen är det många som är sjuka! Jag blev ju också sjuk och det har jag inte varit sen 2006...Galet! Jäkla influensa...Jag är glad att du är bättre nu!