onsdag 8 februari 2012

Mobilberoende

Jag måste bara berätta om igår kväll. Jag följde med Martin till karateträningen. Vi var lite tidiga och stod i korridoren och väntade. Det ramlade in fler och fler barn och föräldrar. Det är trångt i korridoren så alla försöker samsas och släppa förbi de som ska åt ena eller andra hållet.

Då kommer en pappa med sin son i 8-årsåldern. Sonen tittar på pappan. "Pappa, ingen mobil. Du ska titta på mig när jag tränar. Ser jag mobilen en enda gång...".

Ha, ha! Det är alltså inte bara föräldrar som gnäller på att barnen vuxit fast vid sina mobiler. Barnen tycker också att föräldrarna använder sina mobiler för mycket. Jag tycker sonens ord är tänkvärda!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Verkligen! Nu är jag ingen mobilnörd direkt eftersom jag "Bara" har en vanlig telefon och ingen flashig sak...men datorn kan lätt få överhanden emellanåt...