tisdag 28 februari 2012

Äventyrssugen

Någon gång i höstas hittade jag en artikel om Gunnika. Gunnika bestämde sig i slutet på 2010 för att under 2011 skulle hon genomföra ett äventyr i veckan, 52 äventyr på ett år. Äventyren har varit av väldigt blandad art; utflykter till vandrarhem i skärgården, skridskotur, klättring, geocaching, paddling, camping i närområdet, kurs i smide, Vasaloppet och en hel del annat. På de flesta äventyr har hon dessutom haft sällskap av sin äventyrshund. Gunnika har hela tiden bloggat om sina äventyr och skriver väldigt inspirerande, mer inspiration än fakta.

Jag gillar Gunnikas motto: De bästa äventyren är de som faktiskt blir av. Ett äventyr behöver inte vara ett jätteprojekt utan kan vara att ge sig ut i närområdet och tälta och njuta vid lägerelden.

I år är Gunnika fortfarande äventyrssugen, men dyker också upp på lite mässor och annat för att berätta om sitt äventyrsår. Hon har dessutom gjort en kort film om sitt år.

Det är en mysig film som ger mig både lust att planera in några utflykter och lust att skaffa en äventyrshund! Jag gissar att det kommer att bli mer äventyr än äventyrshund för mig. Det närmaste äventyret är scoutläger i helgen som kommer.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad härligt! Sånt där gör mig glad!