söndag 9 augusti 2009

Augustiträdgård

Här kommer några bilder från trädgården:
Astrarna blommar jättefint nu. Jag blir så glad av alla färgerna varje gång jag går förbi denna rabatten.
Plocksaladen är egentligen förvuxen. Den är ju godast att äta i början, men visst är den vacker nu. Det är imponerande växtkraft i lite salladsblad.

Framför Daliorna står det nya fågelbadet. Daliorna har inte slagit ut än, men har några knoppar så jag hoppas att dom hinner slå ut. Fågelbadet är så fint där man ser alla årdror från bladet. Vi får se om det kommer att vara vatten i det eller om det får pryda sinplats bara som det är.

Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Idag vill jag passa på att gratta dig på din födelsedag! Hoppas att det gick smärtfritt att börja jobba igen! ;-)

Camilla sa...

Tack! Du får läsa i senare inlägg hur min dag varit. Smärtfritt kanske jag inte ska kalla det att börja jobba, men helt ok.