söndag 9 augusti 2009

Jack Kerouac: På väg

I vår bokcirkel har vi nu läst På väg av Jack Kerouac. Hade det inte varit för bokcirkeln så hade jag inte läst mer än de första 60-80 sidorna av bokens 300 sidor. Jag gillade inte boken.

Det är ett antal personer inblandade, två killar kan väl kallas huvudpersoner. Sal och Dean åker fram och tillbaka och kors och tvärs över USA. Under resan träffar dom på en massa folk och befinner sig på en massa platser som jag inte orkade ha koll på.

Antingen läste jag boken vid fel tillfälle. Jag kanske var på fel läshumör. Eller så är jag i fel fas i livet. Eller så var det helt enkelt ingen bok för mig. Anledningen till att vi valde boken var att den finns med på en lista över 100 böcker som man bör ha läst, enligt någon läsaromröstning gjord av BBC. På så sätt är det kul att ha läst den, men jag tänkte inte göra om det.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: