tisdag 10 juni 2008

Mat och mera godsaker

Idag hade jag lyxlunch tillsammans med kollegorna. Normalt har dom flesta av oss med sig matlåda, men en gång i månaden åker vi iväg till någon lunchrestaurang. I första hand någon som har efterrätt.

Nu var det sista gången före sommaren så vi firade att sommaren börjat, eller möjligen att sommaren varit. Hoppas verkligen att det inte är så utan att det kommer mer värme efter lågtrycket som är just nu. Hur som helst så åkte vi till sta'ns lyxigaste lunchställe (tror jag i alla fall). Det kan inte vara så många som toppar priset 165:- för en lunch. Det är svindyrt men gott.

Allt står framme som buffé så man äter hur mycket man vill i vilken ordning man vill. Vi startade med kall gurksoppa med MYCKET vitlök i. Sedan salladstallrik med god hummus. Som varmrätt fanns det bleka och kyckling att välja på. Fisken var mycket god. Sedan kom huvudattraktionen; efterrättsbuffén. Det är små bitar av massor av olika efterrätter. Jag åt nötpaj, crème brulé, chokladkaka, frukt med nån vaniljkräm, kolabit med hasselnötter och något slags mangomojs. Sedan höll jag mig mätt ända till kvällsmaten :-)

I morgon ska vi åka till Smultronstället och festa på deras jätteglassar. Sedan får det bli bantning några dagar! Den här mathållningen går inte ihop med min stukade fot som gör att jag går så lite som möjligt. Foten stukade jag i söndags kväll så den är just nu rejält svullen och färggrann.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: