söndag 29 juni 2008

Klippning, klippning och klippning

Idag har jag klippt, klippt och klippt.

Först klippte jag vår höga cypresshäck. Vi klippte den rejält förra året men nu behövde den toppas. Det var en del långa grenar som stack upp. Dessutom behöver den hållas efter så att den inte blir för bred. Det måste bli plats kvar för studsmattan och sandlådan.

Sedan klippte jag håret på Henrik. Det måste göras med stor försiktighet för det är ju livsfarligt att se nyklippt ut, men jag tycker det är bra om luggen slutar ovanför ögonen. Jag tror att jag jämkade ganska bra idag så att både han och jag blev nöjda.

Till slut klippte jag mannen. Där har vi det omvända förhållandet. Han tycker att jag ska klippa hur kort som helst, medan jag tycker att det ska vara kvar så mycket att det blir en frisyr. Jag jämkade nog ganska bra här också. Det blev 2, 3 och 4 millimeter på olika delar av frisyren.

Nu har jag klippt färdigt för idag. I morgon blir vi fem i familjen igen då Cissi kommer hem från kollot. Vi har inte fått något brev från kolonien men hon har ringt några gånger och vi har hälsat på två gånger. De tretton dagarna har gått fort, liksom de flesta veckorna gör. Oftast alldeles för fort!

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

klippa är inte min starka sida. Jag är så pass dålig att jag är bannlyst från både hår och växter. Bara det att du FÅR klippa måste ju vara ett gott tecken ;-)