måndag 23 juni 2008

Vila på semestern

Idag är första dagen på min semester. Än så länge har det ju bara varit helg. Vi är sällan ute i god tid med semesterplanerna så vi har inte planerat så mycket än. Det finns mycket som jag vill göra, men just nu känns det som att vi behöver några fler dagar på oss att vila först. Dessutom lockar inte vädret till bad och andra utflykter just nu.

Det var skönt att gå på tidig semester, då slapp jag en del av semesterhysterin på jobbet. Ibland blir det så jobbigt inför semestern när alla pratar om vad de ska göra, vilka fantastiska resor dom ska göra. Som vanligt gör jag ju felet att lägga ihop vad olika personer gör så att det blir helt ouppnåligt och det känns som att vi inte gör någonting, även om jag vet att det inte är sant. I DN kan man läsa om att vi svenskar helst vill vila och ta det lugnt på semestern trots att vi tror att alla andra gör så mycket och är aktiva hela tiden. Semestern är ju faktiskt till för att vila upp sig. Det är inte meningen att man efter sommaren sätter sig på stolen på jobbet och pustar ut att man äntligen får sitta still.

Ha en skön sommar allihop!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: