söndag 31 maj 2009

Trädgård och nypotatis

Den här helgen har jag tillbringat i trädgården. Det har ju varit otroligt fint väder hela helgen. De flesta växterna är nu utplanterade på sina platser och jag känner mig jättenöjd och ser redan berget av tomater, grönkål och en del annat som vi ska skörda.

I helgen har vi också ätit nypotatis och grillat (två sommarpoäng!). Härligt att sitta på altanen och äta. Maten smakar alltid godare ute. Maten var jättegod, men blev ännu godare av att ätas ute.

Men trots att maten var väldigt god så blev jag besviken, för det var dom mest smaklösa och vattniga nypotatis jag ätit. Idag stekte jag potatisen som blev kvar. Det var som att skära i skumgummi och inte smakade dom något i dag heller. Nu längtar jag ännu mer efter våra egna potatisar, för dom blir goda...

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: