söndag 3 maj 2009

Jean-Marie Gustave Le Clézio: Afrikanen - porträtt av en far

Samtidigt som jag har grejat i trädgården så har jag lyssnat på en ljudbok. Ljudböcker passar utmärkt under en promenad eller när jag sitter still och planterar eller rensar ogräs i trädgården. Nu har jag lyssnat på Afrikanen - porträtt av en far, skriven av nobelpristagaren Jean-Marie Gustave Le Clézio.

I den självbiografiska boken berättar Le Clezio om sina två år i Afrika när han var 8-10 år. Han berättar om sin far som jobbar i Afrika som läkare och om hur det var att komma dit från livet i Frankrike under andra världskriget. Det var verkligen två helt olika liv.

Just denna boken var passande att lyssna på som ljudbok. Nu ska jag leta rätt på någon mer ljudbok så att jag kan fortsätta med trädgårdsarbetet.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: