tisdag 12 maj 2009

Mat och motion

Enligt Aftonbladet så kan jag gå ner 11 kilo genom att skippa läsken. Alltså borde jag rasa i vikt år efter år eftersom jag näst intill aldrig dricker läsk. Det låter ju bra, men varför har jag inte märkt av den viktminskningen?

Jag tror som vanligt på att göra allting med måtta. Drick läsk någon gång, men inte alltid. Äta lite kakor och pajer, men inte alltid. Motionera lite lagom.

Idag blev det nästan 40 minuters simning medan Martin var på simskolan. Det är skönt att simma men jag tycker att det är lite jobbigt att behöva ta hänsyn till alla andra i bassängen. Det är jobbigt både att behöva simma om de långsamma och att bli omsimmad av skvättande crawlare.

Efter simningen satt vi en stund i bastun och sedan åkte vi hem och åt rabarberpaj och vaniljsås. Som sagt, lite av varje mår jag bra av!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Viola sa...

Japp din inställning verkar inte vara så fel.
Lagom är bäst!

Vi har just nu vilda diskussioner om lightdrycker.
Icke, säger jag.
Taskmört säger sonen.

Men jag bestämmer ett tag till!

Hej från mig!

kristina sa...

Är väldigt sen med tacken för kommentarerna. Hade nog inte riktigt räknat med så många. Så jag börjar med att tacka:)

Sedan till det där med läsken, tror du inte att det bara hjälper dem som dricker ett par liter läsk om dagen istället för vatten att gå ner? Skulle själv behöva minska ett gäng kilon till, men kosten blev ju helt annurlunda efter Magnus död. Godis förekommer inte(nästan aldrig) längre. Har lyckats tappa 12 kilo på 7 veckor. Inte heller nyttigt.
Men du har helt klart rätt, lagom i alla hänseende är nog det bästa:)

Ha en underbar kväll.
Kram
Kristina