torsdag 7 maj 2009

Kattskrälle

En tid nu har vår katt fått för sig att jama på natten. Han sätter igång sådär vid halv fem och håller på mer eller mindre envist fram tills vi har gått upp. När vi väl gjort oss i ordning och åker till jobbet, då är han trött och sover gott hela förmiddagen.

När det var som värst så stängde jag ner honom i källaren några nätter. Sedan var det bättre ett tag. Nu har han varit igång igen så igår gav jag upp för nu är jag så trött. Det är bara jag som vaknar av hans jamande så det är jag som måste ta tag i det. I går kväll fixade vi fram en rejäl träskiva att sätta för trappan. I natt fick han alltså befinna sig på bottenvåningen medan vi sov där uppe. Jag har i alla fall inte hört honom i natt så det verkar vara en fungerande idé.

Tyvärr vaknade jag ett antal gånger mellan fyra och halv sju i alla fall. Jag konstaterade varje gång att det fortfarande var tyst. I natt kanske jag till och med slipper vakna och lyssna. Hoppas att den vanan inte har rotat sig allt för hårt. Godnatt!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: