torsdag 28 augusti 2008

Sega dagar

Hösten har bara börjat. Jag har nyss varit ledig en massa och ändå känns det tungt just nu. Barnen har inte en massa aktivitetera som ska passas in men ändå är det snart fullt i kallendern för alla kvällar i flera veckor framåt. Hur kan det bli så?

Egentligen vet jag vad det är som tynger mig och som tynger ner allt annat. Det är inte den fulltecknade kalendern och inte den stundade mörka hösten och inte det trista regnandet. Det är en genomgång som jag ska hålla två gånger på jobbet som just nu måste förberedas. Jag gillar inte sånt, så varför har jag gått på det igen?

Det är ju bara att göra så gott det går. Dumt att må halvdåligt av det i veckor i förväg. Vad kan gå så fel? Jag kanske inte kan svara på en fråga. Och, än sen då! Då får jag väl kolla upp det i så fall! Detta har jag förklarat för mig själv hundratals gånger, men jag fattar ju ändå inte.


I morgon är det i alla fall fredag och det är skönt. Dessutom är det sommarfest på jobbet. Det ska bli kul!

Inga kommentarer: