fredag 21 januari 2011

Fredag igen

Fredag!! Skönt!!

Det har varit ytterligare en hektisk vecka på jobbet. Nu är det dags att det snart lugnar ner sig. Jag minns förra våren när vi gnällde på att vi hade för lite att göra på jobbet. Det har gått över kan man säga!

Som tur är har jag hittat en jättebra ventil och energikälla. En löprunda eller en skidtur är perfekta sätt att hämta ny energi. Jag har kommit på en bra rutin som funkar flera dagar i veckan. När jag kommer hem vid halv fem efter att ha hämtat på fritids så byter jag om direkt och ger mig ut. Jätteskönt att rensa hjärnan innan det är dags för kvällsbestyr. Detta fungerar ju nu eftersom barnen blivit större och klarar sig utan problem den stunden. Några gånger har jag till och med fått dom att börja med maten innan jag kommer hem. Det är ju en extra bonus.

Mannen har också kommit på att träning är kul och skönt. Vi började ju försiktigt ihop för ett år sedan. Vi peppar varandra. Om den ena tränar så kan ju inte den andra vara sämre. För mig fungerar det också bra med att skriva upp i min träningsdagbok. Nu efter drygt ett år är det spännande att kunna jämföra årets januari med förra årets. Det peppar också.

Mannen som är mer statistiknörd än jag håller ordning på sina löprundor på datorn. Då kan han få medeltider, medeldistans, kurvor och staplar på precis allting. Det är nog därför han tycker träningen är kul. Nu börjar han till och med prata om halvmara. Finns det inget botemedel mot sån galenskap? :-) Men lite kul är det förstås!

Inga kommentarer: