söndag 30 januari 2011

En intensiv helg

En mycket intensiv men lyckad helg börjar gå mot sitt slut.

Det började med Yamato-konserten i fredags som var minst lika bra som jag förväntat mig, dvs helt fantastisk och häftig.

I lördags var vi på experimenthuset TomTits i Södertälje och lekte hela dagen. Det var många år sedan vi var där senast men fortfarande lika kul och spännande. Det intressanta är att de flesta som är där har barn i 5-8 årsåldern. De barnen har säkert jättekul, men det passade minst lika bra för våra barn som är 9-17 år gamla. Äldre barn får utbyte på ett helt annat sätt och vi vuxna får en utmaning i att försöka förklara varför det blir som det blir i de olika experimenten.

Väl hemma på lördagskvällen var det bara att packa om för idag har Henrik, Cissi och jag varit i Kisa och åkt slalom hela dagen. Vi var där tillsammans med ett gäng scouter och ledare. Eftersom det var stora scouter så klarar de sig själva när de väl kommit till backen så vi ledare kunde åka för oss själva. Egentligen är jag inte ledare för de stora scouterna, utan "bara" förälder. Det har ju fördelen att jag kan hänga med när det är något kul som jag har lust med.
Det blev en fin skiddag. Backarna var fina, nästan ingen liftkö och sol i ansiktet när vi grillade hamburgare till lunch. Kan det bli bättre?

Det har varit en kanonbra helg med många upplevelser, men det är tur att inte alla helger är lika intensiva.

Inga kommentarer: