söndag 2 januari 2011

Inflyttningspresenter

De senaste dagarna har vi varit och hälsat på olika kompisar som nyligen flyttat. Jag måste få visa lite bilder på inflyttningspresenterna.

Denna specialbeställda tomte fick flytta in i det ena hemmet. Det är ju viktigt att ha bra hustomtar. Visst är han söt?
Det är förstås svärmor som gjort även denna tomte precis som de jag skrivit om tidigare.
Eftersom han skulle flytta in till en riktig friluftsfamilj så har han packat ryggsäcken och tagit med sig fårskinnet att sitta på. Han har klätt sig ordentligt i stickad tröja, halsduk, vantar, luva och sockor.
Det var nästan så att jag hade svårt att skiljas från honom, men jag tror han får det bra i sitt nya hem.

Nästa inflyttningspresent var mer en skoj grej. Det är en krukväxt som jag sydde. En mycket lättskött sort! Den kräver varken vatten eller tillsyn. Den går att placera på de flesta ställen i ett hem.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Supersöt tomte! Du har rätt, man blir lite förälskad i den :) och fin planta också! Såna skulle man införskaffa för här dör de i drivor (riktiga alltså) !