fredag 28 januari 2011

Yamato

Fantastiskt! Jag har just varit på konsert med Yamato och dom var precis lika bra som förra gången. Jag var lite rädd innan att jag hade för höga förväntningar, men det var ingen fara.

Det är alltså 10 japaner,både tjejer och killar, som spelar trummor. Det är både stora och små trummor, men mest stora. De spelar med rejäla pinnar. Det är inga vanliga små trummpinnar. Den tjockaste till den största trumman är dubbelt så tjock som ett baseballträ.

Musiken varierar från försiktiga flöjter och något slags liggande harpa till riktigt maffiga trummstycken med tio trummor. Det vibrerar i hela kroppen. Jag blir helt skakig och varm av att lyssna, men det är nog ingenting jämfört med de som spelar. Det är ju som värsta träningspasset.

Förutom att de spelar häftig musik så är de charmiga, glada, roliga och vältränade också. Jag blir kär i dom alla tio.

Hörs det att jag är lyrisk? Jag säger bara, ta chansen att se dom om möjligheten dyker upp.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag tror att jag såg lite av dem på TV4-morgon! Jättebra var de!