tisdag 11 januari 2011

Porträtt av Hasse Alfredson

Just nu tittar jag inte mycket på tv, men det blir en stund då och då framför svtplay eller play för någon av de andra kanalerna. Det är ett himla smart sätt att se på tv. Då sänds programmen precis när jag vill. Inte behöver jag boka vår tv heller, för den är väldigt upptagen av barnens tv-tittande och spelande, eller som i kväll när Henrik gör läxor i soffan framför tv:n. Då är det ju synd att jag ska komma och störa genom att sätta på den.

Om någon har missat det utmärkta porträttet av Hasse Alfredson som sändes häromdagen så kan jag verkligen rekommendera dig att titta på det. Hasse är så mysig och avslappnad att jag bara vill krama honom. Kanske beror det också på att jag tycker att Hasse påminner om hur min farfar var när han var gammal. En hel del av kommentarerna som Hasse säger i programmet skulle kunna kommit från farfar.
Dessutom innehåller programmet en massa klipp från gamla revyer och filmer. Det går inte låta bli att skratta trots att jag hört dom förut, eller kanske för att jag hört dom förut.

Här hittar du programmet. Sätt dig bekvämt med en god kopp te och njut!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag älskar också Hasse. Han är en sån där mysgubbe med snälla ögon och ett hjärtligt skratt :)