lördag 2 januari 2010

Träning

Vilka fina vinterdagar det har varit igår och idag. Blå himmel och sol på trädtopparna.


Igår tog jag på mig skidorna utanför dörren för att åka till spåret och se om det fanns några skidspår. Jag hade planerat att åka runt 2,5 km, mest för att kolla läget. Det var spårat på 5km spåret så jag valde det. Föret var bra och spåren var helt ok för att inte vara maskinspårade. Det var så skönt att jag inte ville åka hem. Jag åkte ett varv till. Det blev alltså drygt 1 mil.


Idag var det lika fint så jag åkte en mil idag också. Det var otroligt bra glid idag. Härligt!
Nu har jag skrivit upp skidåkningen i min nya träningsdagbok. Den fina boken är en anteckningsbok inklädd i tyg och lite vadderad. Den fick jag i julklapp av svärmor, men då visste varken jag eller hon att det skulle bli en träningsdagbok. Det bestämmde jag igår. Min förhoppning är att det blir mer träning när jag för dagbok. Det borde väl kunna fungera?

Inga kommentarer: