torsdag 31 december 2009

2010

Så här på decenniets sista dag är det många som sammanfattar sitt liv de senaste 10 åren. Jag gör ett försök också.

År 2000 jobbade jag på samma ställe som nu (annan avdelning), bodde på samma ställe som nu och var gift med samma man som nu. Förändrar jag ingenting?

Det största som hänt mig dessa tio år är förstås att jag gått från att vara 2-barnsmor till att vara 3-barnsmor, från att vara småbarnsmamma till att vara tonårsmamma. Härligt, men måste åren gå så fort!
Fritiden har kommit att handla mer och mer om scouting. Just nu är jag ledare i två grupper och en del andra uppdrag utöver det. Det är jättekul så jag dras ju så lätt med för mycket, men snart ska jag minska lite på det. Om inte förr så om 1,5 år.

På det stora planet har det alltså inte hänt så jättemycket i mitt liv på 10 år, men i det lilla så händer det saker hela tiden. Detta passar mig bra och just nu trivs jag väldigt bra!

Gott nytt decennium!

Inga kommentarer: