tisdag 1 december 2009

Miljöjulkalender

När jag startade den här bloggen så skrev jag att jag tänkte skriva en del om miljön. Det gjorde jag nog i början, som i mitt andra blogginlägg, men nu har det inte blivit mycket. Nu i december tänker jag göra en uppryckning. Det kommer att bli ett litet miljötips varje dag fram till julafton. Det blir en miljöjulkalender.

Här kan du följa en miljökalender där olika experter ger ett miljötips varje dag under december. Nu är jag ju ingen expert på området, men jag tycker att idén med en miljökalender är bra. Därför gör jag en miljöjulkalender, helt utan experter. Det kommer bli små alldagliga tips som de flesta kan använda. Jag antar att det inte blir så många nya idéer. Ideérna har jag snappat upp både här och där. Några kommer jag att hämta från boken 100 sätt att rädda världen.

Tyvärr kom 1:a december med en väldig fart så jag hann inte riktigt med. Första luckan får bli i morgon. Hoppas inte att du uppfattar mina tips som präktiga pekpinnar utan bara som bra tips. Häng med för i morgon kommer första tipset.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det är ju jättebra med sådana tips. Man behöver bli påmind ofta om sådana saker.

Maud/En bok om dagen sa...

Och visst är det för konstigt att vissa datum kommer med sån himla fart! Det känner jag så väl igen! ;-)