söndag 31 januari 2010

Snö

Slänger vi sopor för sällan? I går eftermiddag när jag skulle slänga en soppåse så såg tunnan ut så här. Det var ett rejält lager snö på locket.

Barnen cyklar inte så mycket just nu heller. Cyklarna har hamnat utomhus för att bilen ska få plats i garaget. Idag skulle dock Cissi ha sin cykel för att dela ut reklam så det blev till att gräva fram den.
Så här mycket snö här i (ganska) södra Sverige har jag nog inte sett sedan jag var i 10-årsåldern. Då var det någon vinter när vi hade enorma snöhögar bakom huset jag bodde. Där la plogbilarna all snö som blev över. I dom högarna lekte vi och hade mycket skoj. I mitt minne så var varje vinter så, men det kan inte stämma. Nu har i alla fall mina barn fått uppleva en riktig snövinter. Jag tycker att det är ganska häftigt och mysigt trots lite extra besvär.

Inga kommentarer: