måndag 31 maj 2010

Bränd dammsugare

Vi städar inte ofta och nu på våren när man vill göra annat så blir det ännu mindre. Hur som helst så blev jag tvungen att rycka ut med dammsugaren idag. Det finns ju gränser för hur dammigt och grusigt det får vara.

Dammsugaren sög inte bra, men påsen var inte så full. Efter ett tag började den låta annorlunda och sedan att luktade det bränt Inte helt bra! Jag försökte ett tag till men det luktade inte bra och sedan sög den ännu sämre.

Nu är den utburen i garaget för vidare transport till tippen. Det blir till att köpa en ny. Jag slapp i alla fall att dammsuga mer idag :-)

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Ödet griper in kan man väl säga :) Vi har faktiskt ingen dammsugare (men så har vi en lägenhet och bara ett barn, kan bero på det) och det fungerar bra. I och för sig är det min man som gör golven i vår uppdelning. Det bara blev så. Och jag är grymt tacksam! :P