lördag 1 maj 2010

Lästips

Henrik gillar inte att läsa böcker (liksom jag i tonåren). Vi (liksom mina föräldrar) tjatar och försöker på olika sätt för att han ska läsa lite i alla fall.

I julas fick han en prenumeration på tidningen Illustrerad Vetenskap. Det var tydligen helt rätt! Nu läser han tidningarna från pärm till pärm. Flera gånger har han dessutom haft nytta av tidningarna i skolarbetet eftersom någon artikel har handlat om det han skrivit inlämningsuppgifter om.
Huvudsaken är att han läser, att det inte är böcker spelar ju ingen roll.

Jag läser inte tidningarna lika noga. Jag brukar bläddra igenom dom. Tankenötterna på sista sidan är roliga. Dom är ofta riktigt kluriga.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag gillar också den tidningen och lusläser den! Allt är bra att läsa, så länge man läser :) Det behöver inte alltid vara djupt intellektuella böcker. Det kanske kommer så småningom. Efter ett par år med serietidningar till exempel :) Dessutom lär man sig ju massor av Illustrerad vetenskap t ex.