lördag 1 maj 2010

14-årsfest

Den här dagen började inget bra. Jag vaknade vid halv fyra av att vår katt ylade. Sedan jamade han vidare vid femtiden. Jag var något trött och irriterad när jag vaknade klockan sju och inte kunde sova längre.

Nåja, en stund efter frukost var jag ute och sprang. Det kändes riktigt bra idag. Jag sprang drygt 6 km på knappt 40 minuter. Det känner jag mig nöjd med. Dessutom kändes det som att jag hade orkat en bit till. Det ska nog ordna sig med de 5 km som jag ska springa på blodomloppet om några veckor.

Efter en sen lunch började Cissi och en kompis att förbereda hennes 14-årskalas. Vi övriga gav oss iväg till en kompis för fika och spel. Senare var vi hemma och vände och då var huset och trädgården fullt med 14-åriga tjejer. Nåja, nio stycken i alla fall!
Då var de lagom färdiga med maten. De hade lagat sushi, nudlar och wok. Vi övriga stack iväg till pizzerian för att lämna tjejerna i fred ett tag till. När vi kom hem såg köket ut så här:

...och lugnet började lägga sig när de satte på en film.
Nu är det strax dags att sparka ut de sista gästerna så att trötta jag får sova. Köket får Cissi röja i morgon.

Inga kommentarer: