lördag 29 maj 2010

Sömnbrist

Varför är inte knoppen och kroppen överrens? Knoppen vill sova, men kroppen kan inte ligga kvar i sängen. Det kliar i hela kroppen och den vill upp. Men varför ska jag vakna 6.30 när jag somnar vid typ 3?

I går var jag ute med ett gäng scoutledare för att avtacka vår avgående ordförande som suttit i 10 år. Vi var för ovanlighetens skull inte scoutiga. Vi åt mat inne, lagad i vanlig ugn. Ingen uteluft och inget spritkök.

Sedan spelade vi bowling. Kul, men det var mitt sämsta resultat någonsin. Som tur var krånglade datorn så inga resultat finns förevigade. När bowlinghallen och baren stängde gick vi ett varv och tittade på hamnfestivalen som pågår kring stångån. För att bli en riktig festival skulle det behövts bättre väder och mer marknadsföring. Vi bidrog i alla fall lite genom att köpa var sin öl och lyssna på vithåriga herrar som spelade rocklåtar, Elvis och annat som de övade in för 40 år sedan.

Väl hemma är jag inte sån som bara lägger mig ner och somnar. På vardagarna kan jag somna väldigt snart efter att jag lagt huvudet på kudden, men när jag varit igång ända in till läggdags (om halv två är läggdags) så tar det evigheter att somna. Sedan sover jag inget vidare och vaknar oftast för tidigt. Det får nog bli en eftermiddagslur innan vi ska hem till vänner i kväll.

Inga kommentarer: