torsdag 27 maj 2010

Blodomloppet

Japp, då var blodomloppet avklarat. 5 km slalomspringande. Det stod inga käppar utställda, men en massa gångare att zickzacka emellan.

Det kändes i alla fall bra att springa. Jag hade orkat en bit till. Det var skönt väder att springa i, men tyvärr inte lika skönt att ha picknick i. Med fem personer anmälda så blev man ett lag och fick en kasse med mat. Vi var tre lag anmälda från jobbet men flera som hoppade av så vi hade gott om mat.

Nu måste jag hitta en ny träningsmorot. Undra om det finns något lämpligt lopp till hösten att springa? Jag kanske till och med ska våga mig på en mil, så att det blir lite utmaning. Midnattsloppet i Göteborg i augusti har jag redan fått som förslag. Andra förslag, helst inte allt för långt från Linköping?

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

GRATTIS! Det är så skönt när man har klarat av det och fortfarande känner sig stark, att man har lite till i sig. Jag har inte så mycket koll på fler lopp tyvärr. Jag är så insnöad på tjejmilen i Stockholm. Och du bor närmare Göteborg? Kanske ingen idé att komma ända till STHLM då :)

Camilla sa...

Tack! Nja, det är närmre till Stockholm. Jag har funderat på tjejmilen, men det vore kul om Mannen kunde vara med på samma gång.

Anonym sa...

Det finns en hel del lopp att välja på. Kolla på www.marathon.se. Jag ska springa/ta mig runt Tjejmilen även i år, men om du vill springa en mil tillsammans med mannen så kan du t.ex. springa Hässelbyloppet.