tisdag 18 maj 2010

Dagens motion

Idag har jag fått min dos av motion. Först en liten promenad till biblioteket under tiden som Martin och kompisen spelade knatterock. När jag kom hem bytte jag om och sprang 6 km.

När jag stretchade på gräsmattan insåg jag att den är väääldigt lång. Det var bara att sätta igång med nästa träningspass. Nu har jag klippt hela gräsmattan också. Det vore väl en enkel match om det inte vore för träd, buskar, blommor, gungställning, pump, studsmatta och lina. Mycket trixande blir det...

Jag slapp i alla fall att laga kvällsmat och natta barn, för det överlät jag åt mannen. :-)

2 kommentarer:

Cicki sa...

Gräsklippningen är ju rena rama gratismotionen.

Trillingnöten sa...

Påminner mig om pappas gräsmatta...som jag aldrig vill klippa igen :) Massa buskar, träd och gömda saker i gräset som sprutar ut i en miljon delar...hhe. Men bra motion!