måndag 22 mars 2010

Verksamhetsberättelse

Nu har jag skrivit verksamhetsberättelser (Puuh så långt ord) för de två scoutgrupperna som jag är inblandad i. Det ska alltså skrivas ihop vad vi gjorde förra året. Kan du på rak arm tala om vad du gjorde förra året? Nej, det är inte lätt.

Jag har ju kvar terminsprogrammen där varje träff beskrivs med ett ord. Det är en hjälp i alla fall. Tur att jag inte är dement än. Min mormor minns inte vad hon åt för mat nyss, men hon kan tala om vad hon fick i lön på sitt första jobb. Med demenslogiken så borde det innebära att mina berättelser vore lättare att skriva om 40 år. Hmm, det tror jag inte stämmer!

1 kommentar:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Tack för dina rara ord på min blogg.

Visst är det konstigt det där med demens? Man lixom återgår till barndomen ju längre den skrider...

Hoppas du fick ordning på minnet iaf. Snyggt namn du har förresten :)