onsdag 3 mars 2010

Storleken har betydelse

Vilket härligt väder det var i dag när jag cyklade hem. Solen sken och temperatur runt noll grader. Då funderade jag på vintern. Denna vintern har jag inte frusit om fötterna särskilt många gånger. Jag som jämt brukar frysa om fötterna.
Jag har precis lika dana kängor som förra året, men i större storlek. Vilken skillnad!

Det är ett par vandringskängor, Meindl Island Pro, som inte alls är vinterfodrade egentligen. I flera år har jag använt mina gamla kängor, både sommar och vinter. Varje vinter jag jag varit på väg att köpa ett par riktigt varmfodrade kängor för att inte frysa.

I somras när vi skulle upp till fjällen så behövde jag köpa nya kängor eftersom dom gamla inte var 100% vattentäta längre. Valet föll på att par exakt lika dana kängor men större och denna vintern har jag hållt fötterna varma. Det finns plats för en extra socka, men framför allt finns det plats för mer luft. Så storleken har betydelse!

Inga kommentarer: