tisdag 30 mars 2010

Städning och våfflor

Idag sparkade jag igång hela familjen. Det blev städat både här och där på bara en timme.

Det började med att vi åt soppa till kvällsmat och samtidigt skrev jag en lista med vad som behövde städas. För att få våfflorna till efterrätt så var alla tvungna att städa en timme först. Mutor är väl tillåtna? Vi hann beta av hela listan på den timmen. Så det blev både vanligt vardagsstädat (dammsugning + toaletter) och lite extra gnuggat här och där.

Efter städningen smakade våfflorna riktigt bra!

3 kommentarer:

Mamma Vilja sa...

Så smart! Ska jag använda i framtiden. :)

Lisa sa...

Jag tror jag lånar ditt knep i dag. Det går ju så himla fort att städa om alla hjälps åt. Det gäller bara att få resten av familjen att förstå det också :).

Camilla sa...

Ja, det fungerar bra och snabbt. Man får tåla att det inte blir lika nogrannt när barnen gör momenten som om jag själv hade gjort det.