söndag 21 mars 2010

Återträff 25 år efter grundskolan

I går var jag på återträff från årskurs nio. Tyvärr var vi väldigt få från min klass och även ganska få från parallellklasserna. Det var väldigt roligt att träffa dom jag kände igen, men det var måånga som jag inte kände igen.

Märkligt nog var det en del som hade åldrats väldigt. Tur att inte jag gjort det :-) Det lustiga var att vi konstaterade att det fanns fler killar (numera gubbar) än tjejer som vi verkligen undrade om de kommit rätt. Ett par gubbar såg ut att vara minst 15 år äldre. Märkligt!

Jag hade en trevlig kväll med mycket prat om var vi är nu i livet, en hel del "skvaller" om de som inte var där och en del gamla minnen. Många var överens om att vi befinner oss i ett väldigt behagligt läge i livet, vid 40 år. Småbarnsåren är över (för många), yrkeslivet är under kontroll. Man har tillräcklig pondus, självkänsla och självförtroende för att säga ifrån när det behövs. Men ändå är vi inte för gamla för att byta yrkesbana eller förändra livet på andra sätt. Jag undra vad vi tycker om 10 år när vi ses.

1 kommentar:

Lisa sa...

Ja, visst är det konstigt att alla andra åldras, men inte man själv, haha.
När vi hade återträff konstaterade vi också att killarna åldrats mer än tjejerna. Inga "tanter", men en hel del gubbar. Märkligt!