onsdag 10 mars 2010

Vård av barn

Idag är jag hemma med Martin och Cissi. Cissi är förkyld och gick hem från skolan igår, men nu räknar hon med att gå till skolan i morgon igen. Martin hade ont i magen i morse och eftersom jag vet att flera i skolan haft ont i magen och en del av dom har kräkts också, så fick han vara hemma. Cissi klarar sig själv, men Martin vill jag inte lämna hela dagen så då fick jag "ledigt" en dag.

Ibland kan det vara riktigt skönt att vara hemma med sjuka barn. Jag är ju hemma för att ta hand om barnen, men ändå hinner jag plocka undan och laga god mat. Framför allt hinner jag varva ner lite, för det är skönt att vara hemma och titta till sina saker.

Martins magont har gått över så nu i eftermiddag ska vi på utvecklingssamtal. Skönt att det kunde bli av nu, för det är inte helt lätt att få en bra tid. Och snart är det dags för mitt, Henriks och Cissis utvecklingssamtal också. Alla ska vi utvecklas nu i mars.

Inga kommentarer: