lördag 6 mars 2010

Skidor på golfbanan

Det är inte det lättaste att dra barnen från dator, tv-spel, tv-serier och gameboy. Idag sken solen ordentligt och det var ett härligt vårvinterväder, då kunde jag inte ge mig. Till slut fick jag med mig hela familjen med olika former av mutor och övertalning.

Cissi, Martin och jag åkte längdskidor på Vreta Klosters golfbana tillsammans med mormor och morfar. Under tiden så övningskörde Henrik och Mannen i trakterna kring Ljungsbro och passade på att besöka fabriksförsäljningen på Cloetta. (Sa jag mutor?)

Efteråt fikade vi allesammans i en snödriva med solen i ansiktet. Fikat är ju nästan det viktigast med utelivet.

Det kan dröja 20 år innan vi får uppleva en sån här riktig vinter igen så det gäller att passa på att åka skidor. Jag har åkt mer skidor i år än jag gjort totalt de senaste 20 åren. Det beror förstås inte bara på vädret utan även på studier, småbarn och en massa andra ursäkter.

Inga kommentarer: