torsdag 5 februari 2009

Scoutorientering

Nu har vi haft scoutmöte. Jag försökte in i det längsta att förtränga att det var jag som var ansvarig för kvällens aktiviteter. I går kväll gick det inte längre utan det var bara att ta tjuren vid hornen.

Det blev en "nattorientering". Eftersom det var osäkert om hur det såg ut i skogen och jag hann inte reka så fick det bli orientering efter en eniro-karta över villaområdet i närheten. På kartan ritade jag in fem kontroller som hade var sin fråga i stil med "Vilket nummer står det på den röda skylten". Jag cyklade en runda i morse, på väg till jobbet, för att hitta lämpliga saker att fråga om.

På kartan fanns det också kontrollerna A, B och C inritade. Vid dom kontrollerna stod vi ledare med olika uppgifter som patrullerna fick poäng på.

Dessutom skulle patrullerna under promenaden hitta en 50 cm pinne, en sten med 5 cm omkrets, ett eklöv och en plastbit.

Allt fungerade bra fram tills vi skulle sammanställa poängen. Så långt hade vi inte tänkt innan så det blev lite smårörigt, men domaren bestämmer ju! Resultatet blev att alla kommer att få popcorn som pris vid nästa möte då vi ska titta på film. Någon som har förslag på lämplig film för 12-15-åringar?

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: