fredag 20 februari 2009

Gällivare nästa

Nu har vi tittat på finalen av På spåret. Två duktiga lag som tampades. Jag gillar båda dom lagen, framför allt Johan Wester och Hans Rosenfeldt, så jag hejade på båda lagen.

Hur som helst så gick en av resorna i kvällens program till Gällivare. För mig är Gällivare för alltid förknippat med citatet "Nästa Gällivare, nästa Gällivare, Gällivare nästa".

Det var när jag var liten och familjen var på väg med tåg upp till norra Sverige för att vandra i fjällen. På den tiden gick konduktören genom alla vagnar och ropade ut vilken som var nästa station. Det var inget konstigt med det och egentligen inte så himla konstigt med det där som han ropade innan Gällivare heller. Han råkade ju bara ändra ordföljden lite. Ändå roade det mig och min bror. Jag tror att det är det enda jag minns egentligen av den semestern. Dumma hjärna som minns så värdelöst vetande!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: