tisdag 18 november 2008

Julbroderi

Nu gör mitt julbroderi stora framsteg. Framsteg jämför med takten som jag hållt förut i alla fall. Broderiet påbörjades när jag var mammaledig med Henrik för snart 15 år sedan. Jag har sytt under ett par veckor per år (en del av de 15 åren i alla fall). Resten av tiden har det bara varit liggande i väntan på ett nytt sy-ryck. Som ni förstår så kan det bli ett lååångtidsprojekt om det ska fortsätta i samma tempo.

Planen är alltså att göra tolv jultabletter. Just nu har jag gjort ramen på sex av tabletterna. Sex av dom har jag inte klippt till. På en av dom har jag nästan sytt färdigt tomten. Det var riktigt kul att sy tomten så jag kan tänka mig att hinna med ytterligare en innan jul (julen 2008 alltså!). Det är fyra olika tomtefigurer. Den som jag nästan sytt färdigt ser ut så här just nu:


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: