fredag 19 oktober 2012

Mysiga ungdomar i huset

Idag när jag satt på jobbet kom ett SMS från dottern. "E och jag lagar mat hemma idag". Det var från Cissi och E är hennes kompis. Jag lovade att handla och fick en inköpslista. De lagade tortellini med pestosås och sallad till. Gott! Dessutom en väldigt trevlig måltid. De är så mysiga och roliga ihop de där två.

Till efterrätten rensade jag lite i frysen. Jag plockade fram några glasslattar (spännande ord!). Vi åt vanilj-, polka- och romrussinglass. Jag föredrar den sista sorten, men smaken är olika.

Mannen passade på att röja bland böckerna och undrade om E ville ha några med sig. Hon gick härifrån med två kassar böcker. Dessutom fick hon med sig en burk sylt som stått här och väntat sedan jag kokade björnbärssylt. E älskar björnbär och vi råkar ha björnbär.

Cissi tyckte lite synd om sin kompis; "Vi bara utnyttjar dig. Du måste laga mat, ta hand om pappas gamla böcker och mammas sylt." E verkade väldigt nöjd med att bli utnyttjad på det sättet :)


Inga kommentarer: