fredag 26 oktober 2012

Fredag

Detta känns som en välkommen fredag efter en vecka som minst sagt har varit fullbokad. Nu ska jag pusta ut och varva ner. Jag är till och med ledig på måndag eftersom det är höstlov för barnen. När jag gick från jobbet idag så kändes det inte som en bra idé att vara ledig på måndag, för det är en del grejer som behöver göras i början på nästa vecka. Å andra sidan löser säkert kollegorna det på ett utmärkt sätt!

Det blev lite extra strul nu i slutet på veckan. I går när jag kom ut från jobbet och skulle cykla hem så var framdäcket helt tomt. Typiskt nog den enda dagen på evigheter då jag verkligen hade en tid att passa efter jobbet. Jag slängde mig på telefonen och ringde Mannen för att kolla läget. Han hade bilen till jobbet för att kunna passera däckverkstan eftersom vi haft problem med punktering på ett sommardäck och andra sommardäck som inte ville lossna då vinterdäcken skulle på.

I alla fall så kom han och hämtade mig och vi hann hem i tid. På grund av däcken som skulle fraktas hit och dit så fanns det ingen cykelställning i bilen. Det blev alltså till att ta bilen idag och hänga på cykeln för att ta hem den. Nästa problem var dock att när jag kom till cykeln idag så hade jag ingen cykelnyckel. Cykeln gick att hänga på bilen ändå, men jag vet fortfarande inte var cykelnyckeln är. I morgon blir det till att laga punktering och leta efter reservnyckeln. Roligare saker kan man ju ha för sig!

Inga kommentarer: