torsdag 18 oktober 2012

Halloweenfest snart

På onsdag nästa vecka ska det vara halloweenfest på Martins skola. På något vis hamnade jag som sammankallande för dekorationsgruppen. Idag var jag och en annan mamma iväg för att inhandla en del dekorationer. En del saker finns redan på skolan, men vi behövde komplettera.

Det märkliga är att i affärerna syntes inga spår av halloween, däremot fanns det gott om julsaker. Jag trodde att halloween kom före jul och jag trodde att det är långt kvar till jul. Så verkar det inte vara om man tittar i affärerna. Vi hittade i alla fall lite ljusslingor och tyger. Däremot var det svårt att hitta orangefärgade saker.

Därför blev vi väldigt glada när vi klev in på Jysk och de hade hängt upp ballonger runt om i affären. Många av ballongerna var orangefärgade med texten Jysk. Vi frågade om de ville sponsra vår Halloweenfest med ballonger. Det var de pigga på. Tyvärr hade de inga mer nya ballonger, men vi fick gärna ta en del av de som dekorerade affären. Barnen vill ändå inte ha orangefärgade ballonger. Barnen vill bara ha röda, gröna och blå.

Dottern såg lite förvånad ut när jag kom hem med två säckar uppblåsta ballonger. "Luften ingick i köpet", sa jag. Dottern frågade för säkerhets skull om jag cyklat hem med ballongerna. Det hade jag inte i alla fall!

Nu förvarar jag två säckar uppblåsta ballonger i källaren. Jag hoppas att de inte tappar luften innan onsdag. De har i alla fall hållit sig ett par veckor i affären så de borde väl hålla en vecka till.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Trevligt av Jysk att sponsra...:-)

Trillingnöten sa...

Vad kul!! Jag som trodde att Halloween började bli stort på senare år i Sverige...kanske på tillbakagång?